Eesti Tervisedenduse Ühing tunnustab Tervise Arengu Instituuti väga vajaliku kampaania käivitamise eest „Septembris ei joo“, millega on liitunud tuhanded osalejad avalikult, lisaks tuhanded seda mitteavalikult esitledes.
Samaaegselt on Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liit käivitamas jootargalt.ee lehel oma teabekampaaniat „Kui võtad, võta vett vahele“. Me ei usu, et Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liidu huvi on just septembris hoolida inimeste tervisest, pigem on eesmärk vähendada „Septembris ei joo“ kampaania mõju ja kaudselt soovitada inimestele mõõdukat alkoholitarbimist. Ka siis, kui alkoholitootjate kampaania toimub heas koostöös teiste organisatsioonide ja TAI-ga, jääb küsimus, kas kampaania tegelik eesmärk võib olla teine kui välja paistab.
Eesti Tervisedenduse Ühing soovitab kriitiliselt hinnata, kas minna kaasa Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liidu kampaaniaga, seda kajastada, jagada või selle tervisemõju kommenteerida, sest kaudselt siiski reklaamitakse joomist. Küll aga soovitame kohvikutel, restoranidel ja baaridel alkoholi tellivatele klientidele jagada tasuta vett, see on oluliselt tõhusam. Kuna uus rahvatervise seadus on veel arutelu all, siis ehk võiks saiakeste keelamisele lisaks kehtestada tasuta vee jagamise kohustuse alkoholi pakkujatele?
ETÜ juhatus